מקימים עסק חדש? כל המידע על פתיחת תיק ברשויות המס
בשעה טובה! החלטתם להקים עסק חדש. בין אם זה עסק קטן או גדול, במסגרת של עוסק פטור/מורשה או חב' בע"מ, קבלת ההחלטה הזו מלווה בתהליך של פתיחת תיק ברשויות המס אשר דורש התמודדות מול הרשויות ועלול להערים קשיים. אולם התהליך יכול להיות קל ופשוט בהרבה עם הליווי הנכון והמקצועי כפי שאנו מציעים לכם במשרדינו.
אופן פתיחת תיקים
לאחר שנתקבלה ההחלטה תחת איזה סטאטוס משפטי להירשם ולהפעיל את העסק צריך לפנות לרשויות לפתיחת תיקים ברשויות המס על-פי הסדר הבא: מע"מ, מס הכנסה והמוסד לביטוח לאומי.
שלב ראשון; מע"מ
לשם פתיחת תיק במע"מ אנו נאסוף מאתכם את המסמכים הנדרשים ניגש למשרדי המע"מ לטובת פתיחת התיק. בסוף התהליך תקבלו מנציג מע"מ תעודה המעידה על הסטאטוס המשפטי של העסק ושוברים לדיווחי מע"מ. את התעודה שתקבלו יש להציג בבית העסק במקום בולט.
שלב שני: תיק במס הכנסה
על-פי חוק כל עסק או תאגיד המניב הכנסות חייב להירשם כעוסק במס הכנסה. פתיחת תיק במס הכנסה תיעשה עם תחילת הפעילות וזאת לאחר פתיחת תיק במע"מ. בכדי לפתוח את התיק יש למלא טופס בקשה לשלחו לאגף מס הכנסה באזור בו מתנהל העסק.
במידה והעסק עתיד להעסיק עובדים שכירים יש לפתוח תיק ניכויים לשם ניכוי מס במקור ממשכורת העובדים או מתשלומים אחרים החייבים בניכוי מס במקור.
אחרי פתיחת תיק ברשויות המס יקבל בעל העסק פנקס מקדמות שנתי בו ישוערכו סכומי המס שיהיה על בעל העסק לשלם מדי תקופה (על-פי רוב דו-חודשיים) למס הכנסה. בסוף השנה תיעשה הצלבה בין הסכום ששולם במקדמות לבין הסכום שהיה לשלם בפועל בהתאם להכנסות ובעל העסק יזוכה או לחלופין ישלם את הפער בין הסכומים. חשוב לדעת כי ניתן לערער על גובה המקדמות שנקבעו ואף להגיש בקשה לפטור מתשלום מקדמות וכן לפטור מניכוי מס במקור.
שלב אחרון: תיק בביטוח לאומי